Content или SEO?

До преди няколко години беше достатъчна само компетентна техническа намеса, за да бъдат изиграни търсачките и да се изстреля сайтът ни на първа страница в Google. Отминаха обaче времената, когато сайтове със слабо съдържание се класираха добре. Вече не е достатъчно ключовата дума да присъства веднъж в заглавието и няколко  пъти в съдържанието, за да сме на първа страница при нейното търсене.

Дори в страницата ни безброй пъти да се повтаря ключова дума, тя няма да се класира добре, ако няма подходящо съдържание.

За да се класира добре в търсачките, страницата трябва да бъде полезна за потребителите и семантично да заслужи позицията си.

„Колибри“ ъпдейтът на Google промени генерално начинът, по който се пишат и оптимизират уеб сайтовете. След появата му  Google обръща все по малко внимание на повтаряемостта на ключовата дума и все повече на подходящото и качествено съдържание за нея.

Вече е възможно дори в топ резултатите да се покаже страница, в която ключовата дума изобщо не присъства в заглавието, в описанието и дори в съдържанието.

Може ли сайт с добро съдържание да се класира добре в търсачките без SEO?

Мат Кътс от Google казва да пишем за хората, не за търсачките. Истината е по-различна, трябва да се пише и за двете, защото не може една страница да се класира добре в конкурентна ниша, без добро съдържание и оптимизация.

Съдържанието, естествено е предназначено за хората, но за да го видят и харесат те, първо трябва да го видят и харесат търсачките. И тук идва редът на SEO.

Начинът, по който ще бъде показано съдържанието, текстът, илюстрациите, мета таговете, трябва да бъдат оптимизирани, за да се харесат първо на търсачките, после на хората.

Кое е по важно?

Не може да се даде еднозначен отговор на въпроса, кое е по-важно съдържанието или оптимизацията му ? Съдържанието няма да бъде показано без SEO, а чрез SEO без съдържание няма какво да се покаже. Истината е, че SEO е задължително за доброто съдържание, както и обратното, а двете заедно са задължителни за успеха на един сайт.