Контент маркетинг – новото старо SEO

След като Google наложи семантичното търсене и новите стандарти за качество на съдържанието в мрежата, общоприетите SEO практики бяха изхвърлени на боклука и трябваше да бъдат заменени с нови такива, носещи реални резултати. Фокусът се премести върху създаването на качествено съдържание и на сцената с гръм и трясък се появи контент маркетингът.

Всъщност понятието контент маркетинг съвсем не е ново. Още през миналия век, иновативни брандове използват контент маркетинг за създаване на авторитет и доверие. Те предоставят стойностна информация на съществуващи и потенциални клиенти с цел изграждане на доверие и положително отношение към бранда.

Целите на контент маркетинга в днешния дигитален свят не са по-различни, но каналите за прилагането му  вече са други и това се отразява най-вече на SEO и линк билдинга.

Преимущества на контент маркетинга пред традиционния линк билдинг

Контент маргетингът не разхвърля безразборно връзки из разни нерелевантни сайтове, за да повиши количеството им, а е фокусиран върху качеството им. Така беклинк профилът на вашия сайт остава строго таргетиран и изпраща авторитетни сигнали към Google. Google използва различни метрики за оценка на входящите връзки, като авторитета на домейна линкващ към вашето съдържание, качеството на съдържанието му и качеството на изходящите му връзки. Това променя правилата на линк билдинг играта, принуждавайки уебмастърите да изоставят традиционните техники залагащи на голям брой връзки с ниско качество и да се обърнат към добрия стар контент маркетинг.

Линковете създадени чрез контент маркетинг имат няколко ключови преимущества:

  • Връзките са естествени. Google знае кога една входяща връзка е купена или изкуствена и не и отдава особено значение.
  • Връзките са разнородни. Те са от различни сайтове и сочат към различно съдържание.
  • Връзките са са от страници с релевантно съдържание и са в правилния контекст. За разлика от линкове от страници с частично релевантно съдържание, правилният контент маркетинг гарантира, че вашите входящи връзки ще останат в правилния контекст.

Честото публикуване на едно и също съдържание с цел повишаване на броя на входящите линкове не е добра идея. Създавайте и разпространявайте ново качествено съдържание – статии, изображения,  инфографики, видеа, електронни книги и др. Това ще ви донесе естествени, разнообразни и релевантни входящи връзки, които ще обогатят вашия беклинк профил.

Линк профил с малко, но разнообразни и качествени входящи връзки е по-добър от такъв, с много, но еднообразни и некачествени.

Накратко, правилният контент маркетинг включва проучване и анализ на пазара и аудиторията, проучване на конкуренцията и създаване на съдържание с ясна цел, което е по-релевантно и оригинално от всичко подобно, създавано до сега. Само такова съдържание би имало шансове да бъде споделено и линквано в други сайтове, социални медии и потребителски постове. Техниката, с която карате някой да линкне към вас, защото така иска, а не защото сте му платили или сте го помолили, се нарича линк байт (link bait).

До тук добре. Създадохме невероятно съдържание и сега чакаме другите да линкнат към него. На практика не е точно така. За да линкнат, те трябва да го видят.  Правилното разпространение на съдържанието е по-важно дори от неговото създаване. Някои експерти смятат, че контент маркетингът е 30% създаване и 70% разпространение. Оказва се, че контент маркетингът не е само създаване на съдържание, а и неговото разпространение. Само така той  би донесъл желаните резултати.

В заключение

В съвременния дигитален свят на смарт устройства, социални мрежи и милиарди уеб сайтове, бизнесът се нуждае от нещо уникално за да бъде забелязан, да изгради отношения и да наложи бранда.

Контент маркетингът предлага ефективни способи за постигането на тези цели. Неговата цел не са бързи продажби, а изграждане на дългосрочни отношения с клиенти и партньори. Контент маркетингът е бъдещето на бизнеса и все повече диктува правилата в SEO и линк билдинга.

Вече почти всеки бизнес, независимо от неговата величина, използва контент маркетинг за да повиши онлайн присъствието си и да се разрастне. Според проучване на CMI (Content Marketing Institute), 85% от фирмите в света прилагат контент маркетинг. Имайки предвид големия потенциал на този вид маркетинг, резултатът не е изненадващ.

Очаква се контент маркетингът да навлезе още по-мащабно и трайно в стратегиите на фирмите. Големите компании ще разполагат със собствени специалисти в създаването и разпространението на съдържание, а останалите ще прибягнат до услугите на агенции. Създаването на оптимизирано съдържание за мобилни устройства ще даде предимство на фирмите наблягащи на подобни стратегии. Контент маркетингът ще се превърне в основно средство за постигане на целите на компаниите.