The SEO is dead, long live the SEO!

Някога имаше едни ключови думи и тяхната употреба беше основен подход на маркетолози и SEO специалисти при изграждането на техните кампании. С течение на времето и „замърсяването” на  SERP-а, компаниите притежаващи търсещи машини осъзнаха, че ключовите думи нямат голяма стойност, а истината се крие в целта на потребителя и смисъла на заявката за търсене.

Много от тези компании правиха опити да извадят истинското значение на заявката пред строгото придържане към търсените думи. Повечето от тези опити не се увенчаха с успех. Преди около 2 години обаче, през лятото на 2013, долетя една малка птичка, която направи големи поразии (или напротив). Птичката е алегория, това беше всъщност един низ от символи, поредният ъпдейт на алгоритъма на Google, носещ птичето име Hummingbird (Колибри). Колибрито е малка птичка, която е бърза и прецизна. Така и алгоритъмът носещ нейното име, бързо и прецизно, но безвъзвратно промени търсенето в интернет и дигиталния маркетинг. Ключовите думи бяха „убити”  от семантичното търсене, фокусирано върху нуждата на потребителя и истинския смисъл на заявката. Днешните търсачки и в частност Google се стараят да показват повече полезни, актуални и очаквани резултати, вместо просто съвпадение на търсените думи.

Колибри не обръща внимание на отделните думи, Колибри отговаря на въпроси, Колибри мисли глобално. Идеята му е да да изхвърли всички нерелевантни и нежелани резултати на боклука и да отговори точно и ясно на въпроса. Колибри открива връзките между хора, събития и тематики и дава най-правилния отговор.

Някои ще попитат мъртви ли са ключовите думи и само спомен ли са те. Как тогава притежателите на уеб сайтове ще подобрят присъствието си в мрежата? Мъртво ли е SEO?

Отговорът е „НЕ”.

До преди няколко години беше лесно да правиш SEO само с повсеместна и честа употреба на ключови думи. Навъдиха се много "специалисти". Мрежата се задръсти с некачествено съдържание, но долетя Колибри-то и сложи край на тази вакханалия. Същността на SEO се промени. Новото SEO се състои в създаването на качествено и полезно съдържание за потребителите. Колкото по-качествено и релевантно е съдържанието на един сайт, толкова повече време ще прекарват потребителите на него, което ще доведе до повече конверсии и пр.

SEO не е мъртво, може би стана малко по-трудно, но - лесно няма.

Колибри е "брутално". Да живее SEO!